Helsinki Coffee Festival & Jäätelö- ja suklaakarnevaali

Helsinki Coffee Festival on Pohjois-Euroopan suurin kahvifestivaali. Jäätelö- ja suklaakarnevaali nimensä mukaan juhlii herkuttelua.

Tehtävänanto

Jukra sai suunnitella molemmille tapahtumille yhteisen brändiuudistuksen. Tehtävänantona oli pitää tapahtumat erillisinä, mutta saada ne näyttämään yhtenäiseltä kokonaisuudelta.

Projektiin sisältyi brändiuudistuksen lisäksi kuvituksia ja animaatioita sosiaalisen median markkinointiin ja kaikkien digi- ja painomateriaalien suunnittelu vuoden 2023 tapahtumaan.

Ilmeen suunnittelu

Aiempina vuosina eri aikaan toteutettujen tapahtumien nyt jakaessa tilan keskenään, ol erillisten ilmeiden yhdistäminen jollain tavalla luonnollinen ratkaisu. Projekti lähti logojen päivittämisestä, joka määritti pitkälti koko ilmeen tunnelmaa ja väritti myöhemmin prosessissa eteen tulleita ratkaisuja.

Ilmeen värit

Ilmeen runkoväriksi valikoitui purppura, joka tehtävänä on kantaa ilmeen kevyemmät värit ryhdikkäästi. Purppura on myös pääasiallinen väri kaikelle tekstisisällölle.

Turkoosi ja laventeli ovat mukana tuomassa piristystä muuten hyvin lämpimään värimaailmaan.

Kuvassa näkyy ote Jukran suunnittelemasta videosta Ruisrockin instagram-profiiliin. Kuvassa on innokasta yleisöä rantalavan edessä.
Hippu - herkullinen maskotti

Uuden ilmeen jalkautusvaiheessa suunniteltiin uutiskirjeitä ja katukuvaan ilmestyviä julisteita. Samassa syntyi ajatus iloisesta maskotista, joka tarttuisi silmään pelkkää tekstiä herkemmin.

Maaliskuussa julkaistiin yleisöäänestys uuden maskotin nimeämiseksi. Äänestyksen voittanut Hippu on herkullinen nimi ja sopii hienosti niin jäätelön, suklaan kuin kahvinkin sekaan.

Nettisivujen suunnittelu ja toteutus

Toistaiseksi molemmilla tapahtumilla oli erilliset nettisivut. Koska tapahtumat järjestetään vuosittain samassa paikassa ja samaan aikaan, myös suuri osa sivustojen sisällöstä on identtistä keskenään.

Viestinnän tekemisen helpottamiseksi sivustot päätettiin yhdistää. Yhteiseltä etusivulta voi navigoitua suoraan yhteisille infosivuille. Tapahtumakohtaiset kumppanien ja näytteilleasettajien tiedot esitetään tapahtumien omilla etusivuilla.

Katso nettisivut täältä
Tapahtuman animoinnit, kyltit ja muut painotuotteet

Tapahtumissa tarvitaan aina kaikenlaisia digi- ja painotuotteita. Kylttejä, vaatteita, rannekkeita, passeja, esitteitä yms. Näillä on suuri merkitys tunnelman luomisessa paikan päällä.

Anna Jukran ottaa yhteyttä.
Kerrot sitten projektistasi.
Kiitos yhteydenottopyynnöstäsi! Tarkastele sähköpostiasi. Jukra ottaa yhteyttä lähipäivinä.
Hups! Jokin meni pieleen. Yritä uudelleen.