Jukra Koho Tunnus

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää.

  • Instagram nappi-ikoniLinkedIn nappi-ikoniSähköposti nappi-ikoniPuhelinsoitto nappi-ikoni

Riku Tuppela

Perustaja

Riku on yritysilmeisiin keskittynyt yrittäjä, joka on toiminut visuaalisen tekemisen parissa koko ikänsä. Lahden Muotoiluinstituutista muotoilijaksi 2014 valmistunut Riku on intohimoisesti hakeutunut graafisen suunnittelun ja brändi-identiteettien pariin.

Riku Tuppela rintakuva mustassa paidassa, punaisen verhon edessä

Ratkaisut

Mikä on nettisivun rooli yrityksen markkinoinnissa?

Uuden ja hyvin rakennetun sivuston ylläpito on hyväksi yrityksellesi. Hakiessaan palveluitasi netistä, uudet asiakkaasi etsivät luotettavan näköistä sivustoa. Laskeutuessaan etusivullesi he huomaavat pitävänsä näkemästään, jolloin positiivinen kassavirtasi vääjämättä kasvaa. 

Mutta mitä jos asiakkaani eivät koskaan pääse näkemään sivustoani?

Jukralla paiskotaan töitä olan takaa, jotta sinut saataisiin kohderyhmäsi tietoisuuteen. Tarkoituksemme on auttaa parhaamme mukaan sinua saamaan hunajasi liikkeelle hyllystä. Tässä tilanteessa tarvitaan sisältöä ja me tahdomme tehdä sen luomisen tai lisäämisen sivustolle mahdollisimman virtaviivaiseksi. 

Jokaisen projektin alussa sinua haastatellaan yrityksesi tulevaisuuden tarpeista ja toiveista. Teemme muistiinpanoja ja niihin perustuen rakennamme kauniin rungon tukemaan noita tarpeita. Esittelemme alustavan rungon mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jotta voit antaa meille palautetta. Sivustosi koodi rakennetaan hakukoneoptimointi mielessä. 

Jokainen sana, kuva tai video, joka sivustollesi päätyy, on helposti hakukoneiden saavutettavissa.

- Riku

SEO: hakusanat ja hakukoneiden viettely

Search Engine Optimisation eli hakukoneoptimointi tarkoittaa sisällön luomista mm. Googlen hakukoneita silmälläpitäen. Hakusanat esimerkiksi ovat sanoja, joita asiakkaasi käyttävät etsiessään palveluitasi netistä. Niiden käyttö on kuitenkin hienovaraista peliä ja vaatii hieman pohdintaa. Otetaan vertailukohteeksi mehiläisten toiminta.

Tiedustelumehiläset tanssivat työmehiläisille palatessaan jokapäiväiseltä tiedustelumatkaltaan. Mehiläiset eivät osaa puhua, joten ne ovat kehittäneet tanssin jolla välittää koordinaatit päivän siitepölyvarastoista. Näin työmehiläiset voivat energiaa haaskaamatta lentää suoraan herkkujen luo.

Hakukoneet toimivat tiedustelumehiläisten tavoin, ja palvelevat näin tiedon hakijaa, pyrkimällä hakemaan mahdollisimman laadukasta sisältöä etsijälleen. Koneiden algoritmit rakennetaan tunnistamaan erilaisia rakenteita tekstissä. Otetaan esimerkiksi lyhyitä lauseita sisältävä teksti, joka on kirjoitettu lähinnä avainsanojen ympärille. Algoritmit saattavat tunnistaa sen ja sakottaa sivustoasi, sijoittaen sen alemmas orgaanisissa hakutuloksissa. Vastaavasti sisällän hyvästä laadusta palkitaan korkeammalla sijoituksella. 

Sisällön luomisella on usein tarkoitus herättää asiakkaan uteliaisuus palveluitasi kohtaan. Hyvä maistiainen viestii ammattitaidosta, mutta jättää asiakkaan haluamaan lisää. Hakusanoja ei siis kannata pitää itseisarvona sisällölle, mutta niiden käyttöä ei kuitenkaan tarvitse pelätä.

- Riku

Arkkitehtitoimistolle päivitetyt nettisivut

Ilmeesi ja mitä haluat sillä viestiä

Johdonmukainen näkyvyys on tärkeää brändin tunnistettavuuden kannalta. Visuaalinen identiteetti pitää sisällään logon, nettisivut, kuvituksen, typografian, väripaletin ja ohjeistuksen. Uusi ilme saattaa jäädä huomioimatta kohderyhmän silmissä, jolloin katukuvasta katoaa se vanha tuttu. Tämän vuoksi on hyvä myös miettiä uutta ilmettä juhlistavaa kampanjaa, joka päivittää kohderyhmän mielikuvan yrityksen ilmeestä. Uutuudenviehätys tuo tietysti myös oman mausteensa asiakaskokemukseen. Riippuen yrityksen tarpeista kampanja voi pitää sisällään vain verkkosivut ja käyntikortin. Se voi myös tarkoittaa laajaa sosiaalisen median tai katunäkymän haltuunottoa; animaatioita, autoteippauksia, rakennustelineiden pressuja, uusia työvaatteita, popup-myymälöitä, ikkunateippauksia.

Mistä tiedän mitä uusi ilmeeni tarvitsee?

Prosessin aikana selvitämme miten asiakasrajapintasi toimii. Prosessi lähtee liikkeelle haastattelusta, jossa kartoitetaan tarpeita, toiveita ja arvoja. Haastatteluun voi tuoda refernssimateriaaleja ja tarinoita, joista luova prosessi saa purtavaa. Tähän haastatteluun perustuen rakennamme kolme suuntaa antavaa tunnelmakorttia. Näiden näkeminen usein helpottaa keskustelua abstraktien ajatusten tasolla ja voimme neuvotella siitä, miten korteilla ilmenevät ideat toimisivat missäkin tarkoituksessa. Perustuen näiden tunnelmakorttien kanssa käytyyn palaveriin, ilmeen suunnittelu voi alkaa.

- Riku

Paperinukkeja ja varjoleikkejä